27 Temmuz 2008 Pazar

İstiridye Kabuğu Tozu



Bugün haberleri dinlerken edindiğim ilginç bir bilgiyi sizinle paylaşmak istiyorum. Satın aldığımız meyve ve sebzelerin üzerinde aşırı kullanılmış çeşitli zirai ilaçların kalıntıları bulunuyor. Yiyeceklerimizi temizlemek için iyice yıkıyoruz ama bu yeterli olmuyor. Bir kiloluk paketler halinde satılan ve daha önce Amerika, Kanada ve Japonya’da kullanılmakta olan istiridye kabuğu tozu işte bu durumda bize yardımcı oluyor.Bir kase suyun içine bir ölçek koyuyoruz ve 5 dakika bekliyoruz ardından sebzelerimizi meyvelerimizi bir süre içinde bekletiyoruz. Böylece yiyeceklerimiz çeşitli bakterilerden, zirai ilaç kalıntılarından kurtuluyor ve rahatlıkla yiyebiliyoruz. Hatta yurt dışında göl vb. alanların temizlenmesinde istiridye kabuğu tozundan yararlanılıyormuş. Belki bizde bazı deniz,göl ve çaylarımızın temizlenmesinde istiriridye kabuğu tozundan yararlanabiliriz. Tabi öncelikle deniz, göl, çay ve derelerimizin kirlenmemesi için azami özen göstermeliyiz. Konu ile ilgili internette detaylı bilgiye ulaşamadım.Sanırım Türkiye’de piyasaya sürülen yeni bir ürün olmasından kaynaklanıyor.Bu arada yiyeceklerimizi temizlemek,dezenfekte etmek için kullanacağımız istiridye kabuğu tozunun kilosu 75 ytl imiş.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Buh haberin yayınladığı kanalı arıyorum. 27 Temmuzda yayınladığını biliyorum ama haberin kaynağına ulaşmam gerekşiyor. Bilginiz var mı?
Teşekkürler,

Fırat
firat@gmail.com

Adsız dedi ki...

aynı şeyi ben de duydum...Peki nereden bulunabileceği konusunda bir fikri olan var mı?

Chatnoir dedi ki...

Yardımcı olmak isterdim ama şu anda haberi hangi kanalda izlediğimi hatırlamıyorum.Sanırım popüler kanallardan birindeydi.Bu ürüne henüz piyasada rastlamadım.Ama bir süre sonra büyük alışveriş merkezlerinde bulabileceğimizi düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

Haber ATV'deydi öğle kuşağında..

Adsız dedi ki...

Merhabalar.

Bu gün ilk defa kullandım. Fakat burada ki yazıdan çok daha farklı bir amaç için istiridye tozunu kullandım. Akvaryumum bir bakteri yüzünden aşırı yosunlanma yapmış idi bir arkadaşım japonya dan istiridye tozu getirdiklerini ve bu problemi çozebileceğini söyledi inanması güç oldu fakat sonucu gürünce çok şaşırdım. Hatta kamera ile tozu atmadan önce kısa bir çekim yapıp kısa aralıklarlada fotograflarını çekerek gelişimi izlemek istedim. sonuç çok etkileyici idi. Sonra internet de araştırdıgımda buraya denk geldim. Kullanım alanı çok geniş. Ancak Fiyatı 150 tl diye biliyorum her bir litre suya 1 gr kullanılıyormuş. Piyasaya yeni sürmeye başlıyorlar ve perakende olarak henüz markete girmiş değil diye biliyorum.

Ahmet Demirel dedi ki...

Merhaba

Lisanslı ve sertifikalı İstiridye kabuğu tozunun faydaları hakkında bilgi almak ve de indirimli fiyatlardan yararlanmak isteyen arkadaşlar ;

İnce - Orta - Taneli

Olmak üzere

3 çeşiti var irtibat için

ahmet.demirel34@hotmail.com

Mail atarsanız en geç 5 saat içinde dönüş yapılacaktır.

Hayırlı günler dilerim.

A.D

Unknown dedi ki...

Ben nereden temin edilecegini biliyorum
Size yardimci olabilirim
Ege Temsilcisiyim
05325744042 telim
Arzu Kalender

Unknown dedi ki...

Ben Ege temsilcisiyim..
Sizlere yardimci olabilirim
Arzu Kalender
05325744042