20 Temmuz 2008 Pazar

Atıkların Doğaya Karışma Süresi



Artan nüfüs ve tüketim çılgınlığı çöplerin miktarını da doğal olarak arttırıyor. Ancak artan çöpler, çevreyi kirleten sağlığımızı tehdit eden unsurlar olmak zorunda değiller. Çöplerimizi ayrıştırarak ve geri dönüştürerek çevreye zarar vermeyi durdurabiliriz. Bir pet şişeyi,cam şişeyi yada bir sakızı çöpe attığımız zaman bile çevreye zarar vermiş oluyoruz.Çünkü biz sakız 2 yılda,bir cam şişe 400 yılda bir pet şişe ise ancak 5000 yılda doğaya karışabiliyor. Tabi doğaya toprağa karıştığında ortalıkta gözükmese bile o toprak eskisine göre ne kadar sağlıklı olur bir düşünün. 1 litre sıvı yağ lavaboya dökülerek suya karıştığında 1 milyon litre su kirleniyor. İstanbul’da hergün 3000 ton kağıdın çöpe gitmesi binlerce ağacın kesilmesi anlamına geliyor. Çöp atıkların yakılarak yok edilmemesi gerekiyor. Çünkü yanma sırasında çıkan zehirli gazlar,çevre ve insan sağlığına zarar veriyor. Yapılması gereken çöplerin ayrıştırılarak geri dönüştürülmesi. Örneğin atık yağlar geri dönüşüm işleminden geçirilerek biyodizel, arap sabunu ya da hayvan yemi üretiminde kullanılabiliyor.Ama ben şahsen atık yağların karıştırılmasıyla oluşturulmuş bir hayvan yeminin kedim veya köpeğim tarafından yenmesini istemem.Sağlıklı olduğunu pek sanmıyorum. Ama ben atık yağları kedime köpeğime bile layık görmezken bizler birçok yerde kaç bin kez kızartma işleminde kullanılmış olduğunu bilmediğimiz kızartma yağlarında pişirilmiş cipsleri ve patates kızartmalarını bol miktarda tüketiyoruz. Buna da dikkat etmek lazım. Ama biyodizel ve arap sabunu için diyecek bir şeyim yok. Çöplerin ayrıştırılarak geri dönüştürülmesi gerçekten çevre sağlığı ve bizim sağlığımız açısından çok önemli. Bilinçli tüketiciler olmalı ve bu bilinci içtiği içeceğin şişesini arabasının camından dışarı fırlatacak kadar bilinçsiz olanlara da aşılamalıyız. Konuyla ilgili detaylı bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

bence harika bir yazı çünkü doğayla iç yaşamı anlatıyor

Adsız dedi ki...

ben ce çok faydalı saolun bundan 5 aldım

minik fare dedi ki...

ödevime çok yardımcı oldu tebrikler ve teşekkürler