4 Ağustos 2008 Pazartesi

Blogkolik oldum acaba iyileşir miyim?



Sürekli bir şeyler yazmak istiyorum. Üretmek, faydalı olmak,yeni şeyler öğrenmek,okumak,okunmak,takdir edilmek. Yazarlık da küçükken seçmek istediğim mesleklerden biriydi zaten. Aslında yapacak bir sürü işim var. Zamanım da çok kısıtlı. Ders çalışmam lazım, eski konuları tekrar etmeliyim, okunması gereken kitaplar var, keman çalmaya çalışmalıyım, başvurular, sınavlar,evle ilgilenmek de lazım,çiçekleri de kurumadan önce sulamalıyım vesaire vesaire. Belki de bu yoğun koşuşturmaca beni strese sokuyordur ve yazı yazmak bundan bir kaçıştır. Üniversitedeyken de böyle olurdu. Ne zaman sınav olacak olsak ders çalışmak dışında , roman okumak,bilgisayar oyunu oynamak,televizyon seyretmek gibi yapabileceğim ne varsa onlarla ilgilenirdim. Sınava bir gün kala da sabaha kadar ders çalışırdım. Neyse ki kısa sürede etkin çalışmayı başarabiliyorum. Ama buna güvenmemek lazım. Kısa sürede çok fazla konuya çalışmak insanı gerçekten zorluyor ve yoruyor. İnsan ne kadar zeki olursa olsun çalışmadan başarılı olmak çok mümkün değil. Başarılı olmak için hem zeka, hem düzenli ve etkin çalışma,hem azim, biraz hırs, kendini disipline etme,bir de sabır gerekiyor. (nerden mi biliyorum başarılıyım da ordan :))Tabi eklemeyi unuttuğum maddeler olabilir. Düzgün ruh sağlığı gibi. İnsan morali bozukken ya da aklı bir çok başka şeyle doluyken konsantre olup çalışamaz sanırım. Ama Hatice değil netice önemli. Sonuç olarak ne yaşarsan yaşa sınavı başarıyla geçtin mi,hayattan beklediklerinin ne kadarına sahipsin, ne kadar mutlusun, yeni sınavlar için hazır mısın,ne kadar başarılısın bunlar önemli. Herkes sonuçla ilgilenir senin başarılı olmamanın sebepleriyle değil. Üstelik çok yoğun bir rekabet var. Sanırım rakiplerimiz başarısız olma sebeplerimizi bizi teselli etmek için değil bu sebepleri arttırmak için uğraşacaklardır. Hem güçlü ve dimdik ayakta olmalıyız, hem başarılı hem mutlu. Bunu başarmak elbet kolay değil. Çabalamak lazım. Sadece elinden geleni yap yeter. Bunları hem kendime hem size söylüyorum.
Bu aralar da bilgisayarın başında fazla zaman geçiriyorum. Belki sizde benim gibisinizdir. Blogkolik oldum sizce iyileşir miyim? Tabi yazılarımı beğenenler iyileşmemi istemiyor da olabilirler:)) Bu arada blogkolik diye google görsellerden resim ararken konuyla ilgili çok güzel bir yazıya rastladım. Bir blogkolik’in özellikleri 32 maddede sıralanmış. Bana uyuyor doğrusu. Belki size de uyuyordur. Bu hoş yazıya da buradan ulaşabilirsiniz. Belirtileri içeren diğer bir yazı da burada.

Hiç yorum yok: